onsdag den 24. september 2008

Så går det løs

Fra i dag af og så resten af ugen står både Frantz, Frantz' kusine og jeg i køkkenet på Hubertuskroen på Møllerup Gods og kokkererer. Vi skal lave mad til Frantz' og Heidis bryllup her på lørdag.

Samtidig skal vi hygge os, plaske rundt i poolen, prøvesmage nogle forhåbentlig helt fantastiske 'køkkenvine', som Frantz' har købt ind til lejligheden og uden tvivl spise godt undervejs.

Jeg glæder mig som et lille barn til en lille uge, der skal stå helt i gastronomiens tegn. Det bliver sikkert også hårdt til tider, men der er nu ikke noget som at samles et par rigtig gode venner i køkkenet og så bare give den fuld gas, og til sidst lade det hele kulminere med et brag af en fest.

Vi kommer nok til at ende med en menu på 5-6 retter, men jeg kan desværre ikke løfte sløret for, hvad det bliver endnu, da menuen er hemmelig, og der kunne jo være et par af gæsterne, der stak næsen forbi herinde. Men planen er at få dokumenteret løbende fra hele ugen, og så regner jeg med at blogge om maden, vinene og al hyggen, så snart jeg er tilbage i Norge igen, og har fundet mit hovede igen.

Ingen kommentarer: